FRIZERSKI SALONI I OBJEKTI ZA ULJEPŠAVANJE
• S obzirom kako je tijekom pružanja usluga ovog tipa neizbježan bliski kontakt između osoba, potrebne su dodatne mjere zaštite pored općenitih mjera zaštite:
• Usluge treba dogovarati ranije telefonski ili elektronskim putem kako bi se izbjeglo stvaranje gužve i redova ispred objekta. Pružatelj usluga treba planirati kako bi izbjegao pretjerane gužve.
• Ukoliko osoba ima određene respiratorne problem (kihanje, kašalj, otežano disanje..) potrebno joj je zabraniti ulazak u objekt neovisno radi li se o klijentu ili zaposleniku.
• Broj zaposlenika i klijenata prilagoditi veličini objekta. Pri ovome voditi računa o udaljenosti od 1.5m između klijenata.
• Preporučeno je planirati rad u smjenama kako bi smanjili broj osoba koje istovremeno borave u prostoru.
• Osigurati pranje ruku sapunom i vodom ili dezinfekciju ruku na ulasku za klijente. Klijent ne smije ući u objekt ukoliko nije izvršio pranje ili dezinfekciju ruku.
• Klijent mora nositi masku tijekom boravka u objektu, a rukavice su poželjne.
• Tkanine koje su bile u kontaktu s klijentom prati na 90 stupnjeva celzijevih ili koristiti jednokratne ručnike.
• Preporuča se korišteni pribor oprati i dezinficirati nakon svake upotrebe ili po mogućnosti koristiti jednokratni pribor za svakog klijenta.
• Zaposlenici moraju prati ili dezinficirati ruke često, a posebno: nakon dolaska na posao, nakon odlaska u toalet, nakon kašljanja ili kihanja, nakon obavljanja poslova čišćenja i dezinfekcije prostorija i površina. Trebaju nositi maske i/ili vizire i rukavice kako bi smanjili mogućnost širenja zaraze.
• Preporučeno je postaviti dezinfekcijske barijere tj. tkanine ili spužve velike površine koje se moraju kontinuirano natapati sa 70%-tnim etanolom i postaviti tako da niti jedna osoba ne može ući u objekt bez dezinfekcije
• Vršiti dezinfekciju klima uređaja i ventilacijskog sustava najmanje jednom u tri mjeseca
• Ukoliko tehnički uvjeti dozvoljavaju, potrebno je osigurati ventilaciju prostora otvaranjem prozora ili vrata.
TRGOVINE I OBRTNIČKE RADNJE
• Unutar objekata potrebno je ograničiti broj klijenata koji borave istovremeno u trgovini, jedan klijent na 10m2. U manjim objektima osigurati pojedinačne ulaske.
• Ukoliko osoba ima određene respiratorne problem (kihanje, kašalj, otežano disanje..) potrebno joj je zabraniti ulazak u objekt neovisno radi li se o klijentu ili zaposleniku.
• Pojačati mjere dezinfekcije prostora.
• Zaposlenici moraju prati ili dezinficirati ruke često, a posebno: nakon dolaska na posao, nakon odlaska u toalet, nakon kašljanja ili kihanja, nakon obavljanja poslova čišćenja i dezinfekcije prostorija i površina
• Osigurati pranje ili dezinfekciju ruku klijentima, kao i da svi klijenti imaju maske, a poželjno je i rukavice.
• Propisani razmak između osoba je 1.5 metara.
• Ukoliko se od klijenta preuzimaju predmeti potrebno ih je dezinficirati nakon preuzimanja, te isto uraditi i prije predavanja/isporuke klijentu,
• Za trgovine tekstilom preporuča se prodaja bez isprobavanja odjeće. Preporuča se mjera dezinfekcije za isprobanu obuću i sve druge isprobane predmete (nakit, naočale…)
• Vršiti dezinfekciju klima uređaja i ventilacijskog sustava najmanje jednom u tri mjeseca
• Ukoliko tehnički uvjeti dozvoljavaju, potrebno je osigurati ventilaciju prostora otvaranjem prozora ili vrata
• Preporučeno je koristiti mogućnost dostave i Internet prodaje što je više moguće.
• Preporučeno je postaviti dezinfekcijske barijere tj. tkanine ili spužve velike površine koje se moraju kontinuirano natapati sa 70%-tnim etanolom i postaviti tako da niti jedna osoba ne može ući u objekt bez dezinfekcije.